- Erhverv

3 tips: Hvad er et godt banner?

Mange virksomheder anvender bannere til at reklamere eller komme frem med et budskab af den ene eller anden art. Det kan være godt blikfang for eventuelle kunder eller andre der kunne være interesserede i at lære mere om jeres virksomhed. Så hvordan skabes det gode banner så? Her kommer der tre tips, som I måske kan bruge, når I planlægger hvordan jeres næste banner skal tage sig ud.

Skab et blikfang, der hænger sammen med kampagnens budskab

Et banner med tryk kan være et godt blikfang, så derfor er det også vigtigt at der er et motiv som giver mening i forhold til det budskab som jeres virksomhed gerne vil ud med. Hvordan det så ser ud, det ved I nok bedst selv, men husk på at det meget gerne må være visuelt pænt, da vi mennesker reagerer bedst på dette. Hvis du vil læse mere om bannere med tryk så kan du se mere her: https://www.strandbygaard.dk/produkt/banner-med-tryk/

Hold teksten simpel og letlæselig

Bannerne skal ofte hænge steder hvor mange mennesker kommer forbi enten gående, på cykel eller i bil. Uanset hvad, så er det vigtigt at teksten på banneret ikke bliver for lang og kompliceret, men nærmere simpel og tydelig at læse for de forbipasserende. Det er nemlig vigtigt at jeres budskab når de mennesker som der er tiltænkt. Sørg derfor at designet heller ikke bliver for kompliceret, så jeres tekst er svær at læse.

Overvej hvor I bør placere jeres banner

Som tidligere nævnt, så er det altafgørende at jeres banner bliver set af de rigtige mennesker, det rigtige sted. Derfor bør I også overveje hvor det kunne være smart at placere banneret. Det kan være at I ved jeres målgruppe særligt opholder sig bestemte steder i jeres område, og derfor kunne det måske lige præcis her være oplagt at placere jeres banner.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.