- Erhverv

Opgrader din digitale forretningsmodel

Mange danske virksomheder risikerer at opleve et fald i deres omsætning eller et fald i deres tilgang af nye kunder, hvis de ikke sørger for at følge med den teknologiske forretningsudvikling. Derfor er det vigtigt, at virksomheder lægger en klar og effektiv digital forretningsstrategi, så de også formår at skaffe de nye kunder, som finder deres nye samarbejdspartnere online. Tendensen til at søge efter nye leverandører online er stigende, og derfor er det vigtigt for enhver virksomhed at være synlig online. Der findes flere måder at være synlige online på, og de kan hver især være effektive på sin egen måde. Det vigtigste er blot, at du giver det rette budskab, så din markedsføring stemmer overens med din forretningsmodel. 

B2B virksomheder kan opnå store fordele ved at anvende sociale medier 

De fleste mennesker er aktive på de sociale medier, og derfor er der gode muligheder for at målrette en B2B markedsføring på de sociale medier. Her kan der både være tale om Instagram, Facebook og LinkedIn. Når det gælder B2B markedsføring, så vil man ofte skulle ramme de personer, som skal foretage en beslutning om, hvorvidt et samarbejde er aktuelt eller ej. Denne person kan ofte være svær at komme i kontakt med, hvis personen har en eller flere gatekeepere i sin hverdag. Derfor kan det være aktuelt at lave B2B markedsføring over sociale medier, hvor den rette person ikke har gatekeepers og derfor vil se det budskab, som din virksomhed har. Dette kan dermed øge chancen for at han vil kontakte dig. Bliv klogere på B2B marketing her

En god hjemmeside fortæller noget om din virksomhed 

Marketing på de sociale medier kan gøre en rigtig indkøber nysgerrig. Selvom personen, som skal træffe beslutningen om, om din virksomheds produkter eller evner er relevante, ser markedsføringen på sociale medier i sin fritid, så vil det stadig have indflydelse på hans beslutninger på arbejdspladsen. Derfor kan B2B markedsføring på de sociale medier være vejen til en ny samarbejdspartner. Hvis beslutningstageren ser dit produkt gennem en markedsføring og finder det aktuelt, så kan hans nysgerrighed lede til en til en søgning på dit firma. Derfor er det vigtigt at du har en gennemført og professionel hjemmeside, hvor han nemt kan se, hvad din virksomhed kan tilbyde hans. 

Sørg for at din hjemmeside er synlig 

Hvis en eventuel kommende partner søger på dit firmanavn eller på dit produkt på Google, så er det vigtigt, at Google placerer din hjemmeside øverst. Hvis din hjemmeside placeres længere nede på Google, så mindskes chancerne for, at personen, der søger, vil gå ind på din side. Du taber dermed en potentiel kunde, før han overhovedet har set dit potentiale. Derfor er det vigtigt, at din hjemmeside er synlig, så den er nem at finde. For at synliggøre din hjemmeside, så kan det være relevant at arbejde med SEO eller Google AdWords, som kan sørge for at din placering på Google bliver bedre. Det kan koste en investering til et marketingbureau, men det kan også få stor og positiv indflydelse på din omsætning.