- Erhverv

Tips til at holde Black Friday som virksomhed

Har du en webshop eller en fysisk butik? Kunne du godt tænke dig at tage i Black Friday som er den absolut største handelsdag? Så er det ved at være lige op over at du bør være i gang med forberedelserne. Vi kommer i denne artikel med konkrete tips til hvordan du nemt og hurtigt kan få flere kunder i butikken på Black Friday.

Varm din e-mail liste op

Hvis du har været så smart at samle emails op løbende, så vil du kunne benytte dig af denne til at varme folk op til Black Friday. Du bør begynde i god tid med at sende små teasers ud til listen, så din butik ligger mere klar i hukommelsen når dagen løber af stablen. Sørg for at skyde en e-mail i køen til kl 00.01, hvis du ikke har tænkt dig at være oppe på dette tidspunkt. Du kan sagtens tillade dig at sende flere mails ud i løbet af den dag, så dette bør du benytte dig af.

Brug remarketing

Hvis du har været så smart at sætte en pixel op på din webshop, så vil du kunne lave remarketing på alle dem der har besøgt din webshop inden for de sidste 180 dage. Det kan dog godt være at 180 dage er lige længe nok, men måske 30 dage er en fin tidsramme. De fleste vil nok kunne huske hvem du er. Lav en relevant annonce hvor du fortæller at du holder Black Friday og at man kan spare xx%, ved at handle hos dig. Konverteringsraten på Black Friday er MEGET højere end hvad den ellers er, så du vil helt sikkert kunne tjene pengene hjem igen på dine annoncer.

Skriv dig op på relevante Black Friday hjemmesider

Hvis du søger “Black Friday” i google, så er du sandsynligvis ikke at finde på side 1. Her vil der typisk være en masse sider som har en masse relevant information omkring Black Friday og hvilke butikker der har tilbud. Skriv til alle dem du kan og hør om du har mulighed for at blive vist på dem. Sandsynligvis vil det enten koste dig et engangsbeløb eller også skal du have et affiliate program, da siderne selvfølgelig er drevet af reklamer. Tjek fx http://blackfredagstilbud.dk/, som har et godt filter hvor der kan sorteres på de forskellige kategorier.

Brug AdWords

Hvis du mener dine rabatter og produkter er de bedste i verden, så kan der jo ikke ske noget ved at være repræsenteret i toppen af google Adwords på selve dagen. Du skal selvfølgelig bare passe lidt på dit budget, da der er MEGET høj volume og du vil hurtigt kunne brænde 10.000vis af kroner af, hvis du ikke passer på.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.